arturo_freestyl, ja właśnie się przymierzam do zamiany na Columbusa z Audience w OII 2008 rok. Wyczytałem że nie ma problemu z dopasowaniem pod m oj model Columbusa. arturo_freestyl, gdzie i za ile kupiłeś Columb?
z góry dzięki za info
My "Silver" http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66739
Pimpness Car Detailing - renowacja lakieru, pranie tapicerki, renowacja skóry, czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej, renowacja reflektorów, powłoka kwarcowa, kompleksowe czyszczenie pojazdów.
arturo_freestyl, masz cały temat poświęcony RNSowi
tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi na dręczące cię pytania :diabelski_usmiech
czasem warto użyc takiej opcji "szukaj"
octa 2fl elegance zamowiona wraz z fabrycznym SWINGiem + 8 głoś.
COLUMBUS juz w domu czeka na montaż
ramka pod rnsa juz zamówiona
i kilka pytań od poczatkujacego laika...
1.montaż zaproponowano mi w aso - podobno zaprogramuja pod wyposzenie auta po nr vin - czy to prawda???czy moze samemu sie poabwić?
2.czy po podłaczniu działa parktronik?czy trzeba programowac?
3.czy do navi potrzebuje antene dodatkowa? jaka? czy musi isc po całym dachu w środku czy tylko po słupku? a moze jest fabrycznie jakas pociagnieta?
4.moduł bluetooth? jaki? i jak sie to podłacza?
z góry dzikuje za info
1. Aby samemu to zrobić potrzebujesz specjalny kabelek (nie Viaken za 80zł, tylko "klon" za ~300zł) i soft. Jeżeli nie masz kierownicy wielofunkcyjnej i maxidota to nie potrzeba nic kodować. Jeżeli masz to potrzebne będzie kodowanie.
2. Działa bez kodowania.
3. Antenę dodatkową potrzebujesz. Montuje się ja np. pod deską rozdzielczą.
4. Do kupienia na allegro za 800-1000zł. Montaż teoretycznie prosty, ale trochę czasu trzeba poświęcić na przeciągnięcie mikrofonu do lampki w podsufitce i głównej wiązki do radia (sam moduł montuje się pod siedzeniem).
P.S. witam kolegę z autokącika
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
1.montaż zaproponowano mi w aso - podobno zaprogramuja pod wyposzenie auta po nr vin - czy to prawda???czy moze samemu sie poabwić?
2.czy po podłaczniu działa parktronik?czy trzeba programowac?
3.czy do navi potrzebuje antene dodatkowa? jaka? czy musi isc po całym dachu w środku czy tylko po słupku? a moze jest fabrycznie jakas pociagnieta?
4.moduł bluetooth? jaki? i jak sie to podłacza?
z góry dzikuje za info
Witaj,
ja robiłem dokładnie taką samą przekładkę:
1./2. Montaż jest bardzo prosty. Parktronic i klima działają od razu. Sterowanie z kierownicy, navi na max-dot trzeba VCDSem kodować.
3. Szukaj anteny na magnes (montowanej gdzieś pod kokpitem) z wtyczką SMB żeńską ewentualnie wtyczka FAKRA (niebieska; żeńska). Generalnie powinna być FAKRA (taki wtyk jest z tyłu Columbusa) - masz gwarancję, że nic się nie rozłączy. SMB to uboga wersja FAKRY (bez obudowy z zatrzaskiem), nie powinieneś mieć z nią problemów.
Drugie rozwiązanie to zakup oryginalnej anteny. Skoda daje takie rekinki, do których można podłączyć bat radiowy (AM/FM). Bat, teoretycznie można olać (W Elegance masz jeszcze jedną antenę w szybie) i zamontować rekinka z Superba, passata, itp., ale ryzykujesz znaczne pogorszenie sygnału radiowego.
Ja na początku używałem niefabrycznej anteny montowanej pod kokpitem i małej antenki z Audi wpinanej do GSM Premium III (moduł zamontowany za schowkiem).
Kupiłem na allegro za 70 zł antenę 1K0 035 501 F (tylko ta z końcówką "F" obsługuje GPS (niebieska wtyczka), GSM (bordowa wtyczka) i AM/FM (biała wtyczka)). Bat jest ze starej anteny.
Kabel antenowy do radia już masz, potrzebujesz jeszcze GPS i GSM.
Oryginały to:
1Z1035723N (q lub p) - kabel antenowy (GSM) - 116 zł
1Z1035572G (f) - kabel antenowy (GPS) - 223 zł
Nie sa warte tych pieniędzy. Tutaj: http://www.proscan-antenna.com/ kupisz je za 45 zł jeden (robione na zamówienie, ja odbierałem osobiście, nie wiem czy wysyłają pocztą). Zakończone wtyczką SMB żeńską po obu stronach. Długość: 5 metrów do GPS. Do GSM (jeżeli zamontowany za schowkiem) przydałoby się 5,5 metra (ja z 5 metrowym musiałem trochę walczyć).
Kablem przeprowadziłem tak jak idzie oryginalny radiowy.
Po zamianie GPS widzi mi teraz 8-9 satelitów (poza miastem) i 6-7 (na terenie zabudowanym). Wcześniej (z anteną pod kokpitem) było to odpowiednio 6-7 i 5-6.
GSM - jedna kreska więcej.
4. O modułach BT poczytaj w katalogach Skody (są trzy wersje). Najwyższa Premium III wymaga telefonu z trybem zdalnego dostępu do karty SIM. Wszystkie współpracują z Columbusem. Jak będzie kupował to obowiązkowo z wtyczką plub&play pod Columbusa. Nie będziesz musiał wtedy ciąć kabli w instalacji samochodu, czy jeździć do serwisu, żeby zrobił to za duże pieniądze. Podobnie jak w pkt 1 BT wymaga kodowania VCDSem, żeby widział się z Colubusem i Maxi-dotem.
Ma ich kilka, więc wcześniej warto zadzwonić i spytać o stan uszczelki. Ja dostałem antenę w bdb stanie. Uszczelka idealna, nic nie cieknie.
[ Dodano: Pon 21 Cze, 10 12:42 ]
_tm_ faktycznie. BT od razu widział się Columbusem. Ale i tak nie dało się go używać, bo do sparowanie telefonu z BT potrzeba Maxi-dota, który wyświetla komunikaty BT, a to na pewno wymaga kodowania VCDSem.
[ Dodano: Pon 21 Cze, 10 12:42 ]
_tm_ faktycznie. BT od razu widział się Columbusem. Ale i tak nie dało się go używać, bo do sparowanie telefonu z BT potrzeba Maxi-dota, który wyświetla komunikaty BT, a to na pewno wymaga kodowania VCDSem.
Możliwe, że tak jest w wersji Premium (czyli GSM III). GSM II nie potrzebuje Maxi-Dota - po prostu w telefonie włączasz wyszukiwanie nowego urządzenia, pojawia się SKODA_BT i parujesz urządzenie z telefonem kodem 1234.
Jeżeli ktoś chce, aby w samochodzie działały mu wszystkie telefony z BT to niech lepiej weźmie GSM II, bo z GSM III (rSAP) nie wszystkie telefony działają (np. iPhone).
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Jeżeli ktoś chce, aby w samochodzie działały mu wszystkie telefony z BT to niech lepiej weźmie GSM II, bo z GSM III (rSAP) nie wszystkie telefony działają (np. iPhone).
Generalnie tak jest w GSM II ale nie wszystkie telefony bedą w pełni obslugiwane np: może nie odczytać książki telefonicznej a to jest najwazniejsze chyba. Sam telefon będzie działał poprzez BT jezeli chodzi o wykonywanie połączeń. Ja mam iPhone 3GS i z GSM II działa wszystko bezproblemu. Jeżeli chodzi o GSM III to nie mam z tym doświdczenia ale sam tej opcji nie wybrałem poniewaz nie chciałem mieć niespodzianek.
kto wie czy sa jakies róznice? oba maja naklejki skody
Z tego co mnie powiedział elektryk kodujący mojego gatwewaya do współpracy z columbusem od Grygy'ego, to te różne numerki na początku oznaczają specyfikację dla Superba lub Octavii. Ale nie dam sobie za to uciąć niczego:-)
Komentarz